Bram Vos

Maak kennis met onze Manager Business Unit

Bram (45) begon zijn carrière ooit, in 1998 om precies te zijn, als stagiair bij een bedrijf dat inmiddels onder de CC Group valt. Nu is hij Manager van de business unit van Alvant. Dat betekent dat Bram, afgezien van een heel kort uitstapje, al bijna 25 jaar ‘lid van de familie’ is. Met nog veel plannen voor de toekomst!

Tijdens die stage, ontstond Bram’s liefde voor innovatie en ontwikkeling. “Ik volgde een opleiding voor communicatiesystemen. Het was een mooie tijd, internet was net in opkomst en mobiele telefonie voor de massa bestond nog niet. Wij maakten de eerste boekbare website voor een touroperator. Een website waarop je direct een reis kon boeken en afrekenen, waarbij alles direct terugkwam in de backoffice. Dat was echt uniek voor die tijd. Met wat wij deden, vormden we een brug tussen de business en de techniek. En dat is precies wat we bij Alvant nu nog steeds doen.”

 

Wat maakt Alvant anders dan de rest?

“Dat is echt onze aanpak. Wij steunen op drie pilaren: kennis, geluk en innovatie. Elke medewerker van Alvant is uniek in zijn kennis, in zijn doen en in zijn aanpak. Door het beschikbaar stellen van het juiste gereedschap (een cursus, betere laptop of een unieke omgeving om ‘in te spelen’, wat dan ook nodig is) stellen wij onze mensen in staat om in hun unieke kracht te groeien, en zich dus optimaal te ontwikkelen. Dat is belangrijk voor Alvant, want tenslotte: Kennis is onze core business.

Daarnaast zetten we bij Alvant heel erg in op het werkgeluk van onze mensen. De mensen staan bij Alvant uiteraard centraal. We hebben daarom een community manager die zich 100% inzet op het binden en boeien van mensen. Zorgen dat mensen het naar hun zin hebben, organiseren van leuke events, kennisevents met boeiende sprekers, het platform geven voor kennisdeling, etc.. We creëren een omgeving om met al die innovatieve kennis aan de gang te gaan. Zo organiseren we speciale bijeenkomsten over bijvoorbeeld hacking, coding principles, enzovoort. Daarnaast worden er intern innovatieprojecten opgezet om daadwerkelijk kennis te maken met de nieuwe en interessante technologieën.

Alvant is een heel warme, open club. Heel divers ook, we hebben jong, oud, man, vrouw, allerlei verschillende etniciteiten. Deze verschillende achtergronden en ervaringen zorgen ook voor een verschillende kijk op zaken en dat werkt heel goed samen.”

 

Wat is de specifieke Alvant-touch?

“Voor Alvant is elke medewerker uniek en zo behandelen we je ook. We veranderen je niet, maar bieden je de mogelijk om jezelf te verrijken, waarbij dat wat je uniek maakt, wordt versterkt. Alvant voorziet je van de juiste tools en begeleiding om je doelen te bereiken. Onze mensen zijn enthousiast en hebben goede ideeën, een eigen zienswijze en veel kennis van zaken. We willen met Alvant een trendsetter worden die vooruitloopt in allerlei innovatieve ontwikkelingen. Zodat wanneer de behoefte bij de klant ontstaat, wij, door onze kennis en aanpak, al klaar staan met de juiste oplossingen.”

 

Waar kijk je naar uit voor de zakelijke toekomst?

“Ik wil de Alvant familie nog sterker maken. Met een bredere scope, nog meer openheid en samenwerking. Samen werken aan onze kennis, elkaar versterken en natuurlijk samen leuke dingen doen. Ik organiseer het platform, maar alles wat we doen, doen we interactief. Mensen kunnen zelf sturing geven en richting bepalen. Wij faciliteren, maar de mensen doen het zelf. Ook onze eigen ontwikkeling doen we agile. We zetten wat op, evalueren tussentijds en als iets een keer niet werkt, stoppen we er ook weer mee. Mensen gaan het zelf dragen en krijgen verantwoordelijkheid. Zeker na de toch wat afstandelijke coronatijd, willen we dat mensen uit zichzelf graag naar kantoor komen en het contact opzoeken. Met als einddoel dat we samen aan onze kennis werken, leuke opdrachten hebben en daardoor ook gelukkig zijn op en met ons werk.”

 

Wat is je zakelijke toekomstdroom?

“Mijn toekomstdroom is om echte impact te hebben binnen onze markt. Dat we als trendsetter in de markt bekend komen te staan. Dat onze mensen, als ambassadeurs van Alvant, overal gevraagd worden, niet alleen om ‘handjes te leveren’, maar juist vanwege hun kennis en de meerwaarde die we onze klanten daarmee leveren. Dat onze Alvanters ambassadeurs zijn die klanten helpen om de juiste toekomstbestendige beslissingen te nemen, die kennissessies voor de klant organiseren, spreken op seminars en Alvant daardoor in de hele markt bekend komt te staan als dé kennisleverancier.”

 

En privé?

Bram is getrouwd en heeft twee dochters van 5 en 10. “Mijn vrouw is Japans en we brengen graag zoveel mogelijk tijd door in Japan. Door corona is dat er nu al twee jaar niet van gekomen, dus ik hoop dat we binnenkort weer kunnen gaan. Om de familie te zien en de cultuur op te snuiven. We vinden het belangrijk dat onze kinderen veel meekrijgen van de Japanse cultuur, dus ook in Nederland doen we veel activiteiten die met Japan te maken hebben. Het allerbelangrijkste wat ik daarbij van mijn vrouw heb geleerd is, nooit concessies doen op kwaliteit. In Japan zijn hoogwaardige service en kwaliteit vanzelfsprekend dat wil ik ook als basiswaarde voor Alvant uitdragen.”

 

Lees meer over andere Alvanters

Vorige
Vorige

Tineke Slotegraaf

Volgende
Volgende

Ricardo Sawirjo